Wij zijn wij:

Wij willen de oplossing  zijn die u ondersteunt in alle velden van uw  onderneming. Wij organiseren uw boekhouding van A tot Z, op de manier die u handig vindt. De nodige documenten kunnen binnengebracht of digitaal aangeleverd worden, Boekt u zelf en hebt u enkel nood aan advies en controle?  Onze Boekhoudoplossingen laten u toe zelf  mee te stappen in het rapporteren voor zover U dat wilt.

 

Als adviseur over uw fiscale strategie, want advies in fiscaliteit gaat verder dan het verwerken en versturen van de belastingaangifte, lichtten wij de wetgeving toe. Door verschillende fiscale mogelijkheden tegenover elkaar af te wegen, zorgen we ervoor dat u in fiscaal opzicht optimaal kan ondernemen en rekening kan houden met de risico's verbonden met uw inkomen.

 

Meedenken in het ondernemerschap met respect voor uw ambitie, visie en engagement, van de kleinste  zelfstandige in bijberoep tot een familiale KMO Holding structuur. Ieder dossier wordt persoonlijk gevalideerd door mijzelf als expert - accountant.  Geen cascade van inputters - Junior accountants - dossierbeheerders - Senior accountants - ... Ik ken uw dossier.

 

Eenvoudige rapportering op maat van uw wensen, volstaat een rapport of wenst u periodieke opvolging? we streven ernaar u te behoeden voor financiële verrassingen.

 

Werkwijze:

Om uw kostprijs in te schatten , vragen wij u of een historiek van alle algemene rekeningen  van het vorige volledige jaar kan afleveren, op basis hiervan kunnen we ons ereloon bepalen.  Je kan dit steeds vragen aan je boekhouder. Als starter maken we een inschatting op basis van een gelijkaardige onderneming, die we bijsturen in functie van de prestaties in het dossier.

 

We rekenen een maandbedrag

+ Facturatie-pakket Billtobox/Billit/SCRADA... die je facturatie eenvoudiger maakt. (reken op  maximaal +- 25,00 per maand)

 

 

Het grote voordeel is dat je weet  wat u betaalt ( in principe all-in), en dus niet bang hoeft te zijn om een telefoontje, een mailtje te sturen of een afspraak te vragen ( in tegenstelling tot een per uurtarief, waarna je een factuur krijgt die moeilijk tegensprekelijk is, gezien de aard van ons werk.)

 

De geest van het forfait is een prijs die de normale boekhoudkundige handelingen dekt, op voorwaarde dat de boekhouding op een nette elektronische manier tijdig en periodiek geleverd wordt, op basis van ubl en coda bestanden.

 

Inbegrepen:

  • BTW aangifte  + Boekhouding 
  • Afsluiting van het boekjaar
  • Aangifte belastingen van u en eventueel uw partner.
  • Invullen normale formaliteiten

Kostprijs van diensten van derden zijn niet inbegrepen

  • Alle normale in te vullen documenten listings en fiches
  • Opvolging periodiek in functie van de noodzaak in uw dossier
  • Opvolgen voorafbetalingen
  • Helpen opvolgen van sporadische ontbrekende stukken, die blijkens de boekhouding niet aanwezig zijn.
  • Alle gesprekken e-mails, vergaderingen, optimalisaties, adviezen in functie van het dagelijks ondernemen.
  • Ondersteunende software
  • Sociale kas sturing
  • Verslaggeving
  • Opvolgen van de zakenrekening via CODA aanlevering (elektronische bank uittreksels) – noodzakelijk om onze kostprijs onder controle te houden.
  • Mondeling adviezen inzake BTW vragen.

 

Niet standaard inbegrepen:

  • Nalezen documenten
  • Publicatiekosten zijn niet inbegrepen.
  • Misbruik van de BV rekening, opkuis rekening courant
  • Loonverwerking
  • Financiële plannen, leveren documenten in kader van kredietaanvraag
  • Cycli van de jaarlijkse speciale procedures

 

Nooit inbegrepen in het forfait:

  • Voorgeschoten kosten, betaald aan derden ( bv. ondernemingsloket, BTW administratie, Nationale bank,..)
  • Kosten van experts, advocaten,...
  • Kosten van optieplannen
  • Opstartkosten
  • Prestaties voor rechtzettingen ten gevolge van een vergissing uwentwege.
  • Procedure van bijzondere teruggaaf aangifte btw zoals VAT Refund
  • Kosten in kader van omschakeling naar andere onderneming of stopzetting;
  • Bijzondere adviezen die een  uitgeschreven antwoord vereisen
  • We behouden ons het recht u vooraf schriftelijk in te lichten dat een gevraagde opdracht niet in het forfait begrepen is.

 

Mocht de overeengekomen provisie, niet meer voldoende zijn, zal de prijs in overleg aangepast worden. Omgekeerd ook: neemt de boekhoudkundige  verwerking substantieel af, daalt de prijs, niet direct want er is altijd een ‘nazorg’ over het vorige boekjaar.

 

Overtuigd?

https://www.boekhouder123.be/starten/starten-met-een-bv

https://www.boekhouder123.be/starten/starten-met-een-bv/formulier-vennootschap-starten